Az első millióm története

A „My Road To Brasil” projekt (2014)

Mindig is
olyan ember
akartam lenni,
aki különleges dolgokat csinál és épít.

Aki az életet arra használja fel, hogy izgalmas utat jár be, és emiatt értékes tapasztalatokra tesz szert. Tizenévesen elindítottam első vállalkozásomat, mert elképesztően vonzott az üzleti világ és ez az egész cégépítősdi. Tetszett, hogyan lehet stratégiákat, terveket készíteni a kitűzött célok eléréséhez. Tetszett, hogyan épül egy online üzlet és az is, hogy milyen pszichológiai háttere van a vásárlási döntéseknek. Ezt követően határoztam el, hogy ezzel szeretnék foglalkozni: sok más mellett elvégeztem a pennsylvaniai Wharton University egyik marketing képzését is online, illetve rendszeresen szakmai blogokat olvasok.

Az alábbiakban röviden elmesélem, hogyan kerestem 22 évesen, 6 hét alatt 1 millió Ft-ot egy weboldallal és hogyan szállt be – több startup mellett – az ország egyik legnagyobb cége, a Szerencsejáték Zrt. is a projektbe. Őrült ötlet volt, senki nem hitt benne, de sikerült megvalósítanom. Bemutatom azt a projektet, ami meghozta nekem az áttörést, az első valódi üzleti sikert: íme a My Road To Brasil!

Kitaláltam a vállalkozás ötletét

Elegendő pénz nélkül, ámde tele vágyakkal ültem az asztalomnál azon az estén. A 2014-es brazíliai focivébére szerettem volna eljutni. A kreativitásomat kellett használnom, így kitaláltam, hogy létrehozok egy weboldalt, ahol online reklámfelületként értékesítem a Föld országait támogatóimnak. A kapott pénzért cserébe reklámozom őket a weboldalon bannerhirdetések formájában (ezek voltak a Föld országai), a magánszemélyeknek pedig hozok egyedi tárgyakat, szuveníreket Brazíliából, homokot a Copacabana-ról, szerepelek a médiában és így tovább. Mindenki jól jár, hiszen a céges szponzorok a médiazaj mellett megjelenéseket kapnak online és offline is, illetve egy csomó contentet a saját social kommunikációjukhoz, én pedig az utazáshoz szükséges pénzt gyűjtöm így össze. Nekik olcsóbb, mintha saját tudósítókat küldenének ki, én pedig erre a keresletre nyújtottam megoldást. 🙂

A projektet “My Road To Brasil”-nak neveztem el (a szponzori szerződések már lejártak, így előfordulhat, hogy már nem elérhető az oldal).

3
Szponzorokat gyűjtöttünk

A projekt kivitelezésében rengeteget segített jóbarátom, Lakatos Áron is. Közszereplők támogatását szereztük meg, ismert vállalatokkal kötöttünk szponzorációs megállapodást, illetve számtalan cég és magánszemély szállt be a projektbe. Ez alatt folyamatosan szerepeltünk a médiában. A legnagyobb brazil online média, az UOL a címlapján közölt le minket!

3
Elrepültünk Brazíliába, a labdarúgó világbajnokságra!

A projekt elérte célját: kiutaztunk a vébére! São Paulo és Rio de Janeiro városaiban két hétig végeztünk szponzorációs munkát (termékfotókat készítettünk a nevezetességek előtt, stb.), miközben folyamatosan bemutattuk a kinti atmoszférát közösségi oldalainkon. Az MTV-nek is készítettünk riportot.

3
Siker! Magyar rekordot döntöttünk!

A My Road To Brasil rekordot döntött. A legsikeresebb saját platformú, magyar crowdfunding (közösségi finanszírozású) projektté vált 2014-ben.

Közszereplők, akik részt vettek a MY ROAD TO BRASIL projektemben

Csonka András

Kiss Ádám

Szávay Ágnes

Weisz Fanni

DJ Dominique

Katus Attila