A csekklista, amit negyedévente átfutok, hogy ne csak túléljük a válságot, hanem növekedjünk belőle
A mostani gazdasági helyzet nem a túlélésről szól. Hanem arról, hogy végre megtanulj nyereségesen működni – a marketingedben is.
Az a helyzet, hogy amikor nyakig ér a sz*r, akkor kell igazán jól legózni a céggel. De hát nyugodt vizeken nem születnek jó tengerészek, nem igaz? 😉
Ilyenkor át kell gondolni minden építőelemet, ahhoz, hogy folytatódhasson a növekedés. Az egyszerűség kedvéért osszuk kétfelé ezeket az építőelemeket.
Bevételi oldal, amik hozzák és a költségek, amik lefogják a pénzt. A növekedéshez látszólag elég az előbbit nyomni (több marketing, jobb értékesítés), de a rendszer fenntarthatóságához kelleni fog előbb-utóbb (válságban inkább előbb), hogy a kimenő oldalon is rend legyen. Különben csak a bevételed nő (egy ideig!), jobb esetben az eredmény, de a bankszámlád nem fogja követni vagy csak csiga lassan.
Ennek az lesz a vége, hogy a növekedés felemészti a tőkét. Ez nem csak megakasztja a folytatást, de cash flow gondokat is fog rövidesen eredményezni. Nyomod a gázpedált, de az üzemanyag kifogy.
Na, ez most nem fér bele.
Most rendszeresen meg kell vizsgálnod, hogyan lehet a bevételi oldalt nyomni (jobb marketing, értékesítés), de azt is, hogyan kontrollálhatod és optimalizálhatod jobban a másikat.
Itt van példának 5 kérdés az én „válságból növekedést építő” csekklistámról, hogy lásd nem bullshit, hanem komoly, átvilágító és szembesítő kérdések vannak benne.
Ez az 5 kérdés nem tanács – hanem tükör.
Mert aki most jól számol, az fog később nyerni.
Most állj meg egy pillanatra. Ne válaszolj senkinek.
Ne csekkold az e-mailt. A teló is maradjon a másik szobában.
Ez nem egy „érdemes lenne átgondolni” típusú lista.
Ez az az 5 perc, amikor nem a cégedben dolgozol – hanem a cégeden. Magadért.
Minden kérdésre szánj 1 percet. Nem több, nem kevesebb.
5 perc. Brutális tisztánlátás.
Többet fog érni, mint 3 új ajánlatkérés vagy 27 beérkező válasz.
Mehet?
Akkor hajrá! Ja és légy őszinte magadhoz!
1. Tudod mekkora bevételre és árrésre van szükséged ahhoz, hogy meglegyen a tervezett növekedésed? Ezt hogyan fogjátok behozni a cégbe?
Lehetővé teszi ezt a növekedést a mostani üzleti modelled (vevőszerző rendszer, ajánlatok, árképzés, termékek stb.)? Vagy csak költötök és ég el a tőke?
2. Mennyibe kerül egy vevő megszerzése és ő mennyi pénzt hoz be évente?
Mi az maximum összeg, amennyiért egy vevőt szerezhet a marketing/értékesítés? Elmentek-e eddig a növekedési sebesség kimaxolása miatt? Mi lenne az a maximum összeg, amennyit ez a vevő elkölthetne nálatok egy évben és mi kellene hozzá? Ennek a kettőnek milyen az aránya egymáshoz képest?
3. Mennyi eredményt termel a cég havonta és mi lesz év végén, ha ez folytatódik?
A forecast és a kontroll a lényeg. Akár az a célod, hogy nullszaldósan piacot szerezz maxon pörgetve a növekedést, akár a 15% EBITDA termelés, a lényeg, hogy kézben tartod-e a dolgot. Meglesz a cél, ha ez így megy tovább?
4. Ha holnap 15%-kal csökkenne a bevételed, pontosan tudod, hogy mit vágnál meg először és mit nem szabadna?
Mi az az egy termék vagy költség, amit ha azonnal megszüntetnél, nőne a profitod tőle? Mi az, aminek a megvágása csak nehezebb helyzetbe hozna? Van többlépéses válságstratégiád arra az esetre, ha fokozódna a vihar?
5. Hogyan lehetne még több pénz a bankszámlán?
Igazán biztonságban akkor lehetsz, ha nem csak bevétel és eredmény jön, hanem optimalizált a cash flow is, így a jó működést a bankszámlán is látod. Hogyan tudsz javítani a fizetési határidőkön, készletmenedzsmenten stb?
Jöhet a teljes csekklista?
A maradék 5 kérdést csak akkor mutatom meg, ha tényleg érdekel a céged növekedése.
Tavaly az egyik cégemmel (Redy) 75%-ot nőttünk (+110M Ft) válság alatt, pusztán azért, mert újjáépítettük a marketingrendszert. Ezt az esettanulmányt is elküldöm az e-mailben. Elmondom benne, hogy mi az a 3 vakfolt a marketingben, ami nem csak, hogy mindig megakasztja a növekedést, de hogy ledarálja miatta a pénzed a marketing, az tuti. Jöhet?
Spoiler:
– Nem csináltunk új TikTok profilt.
– Nem kértünk influencert, hogy máshogy fogja a terméket.
– És nem arról vitáztunk, hogy legyen-e felirat a poszt bal alsó sarkában.
Elárulom, tök más számít.
Ha szeretnéd látni a +5 kérdést és a Redy-esettanulmányt, írd be az e-mail címed, és küldöm pár percen belül.
🚀 Ha te is szintet lépnél, ez kell neked: Scaling Room.
Jöhet melléd egy Forbes listás növekedési szakértő (én), aki már épített többszáz milliós céget, ismeri a milliárdos forgalmi szintet és személyre szabottan segít? Annyit, amennyit szeretnél: utat mutat, együtt csinálja veled vagy megcsinálja neked.
Ha igen, akkor az első lépés egy 30 perces INGYENES cégelemzés, ahol átnézzük, hol csúszik szét a növekedésed – és mit lehetne felépíteni helyette.
Kinek való?
Annak, aki:
– érzi, hogy túl sokat dolgozik, de kevésbé nő a cég,
– nem látja, mit hoz a marketing valójában,
– vagy csak végre egy olyan rendszert akar, ami nem őt égeti el, hanem az üzletet építi.
Kattints a lenti gombra, nézd meg a részleteket, és ha betalál, jelentkezz a cégelemzésre. ⚠️ Összesen 3 új projektre van kapacitásom ⏰ július 31-ig tudsz jelentkezni!
Nincs bullshit. Csak egy Forbes-listás vállalkozó, aki segít neked felépíteni azt, amit most még csak görgetsz magad előtt.




