A csekklista, amit negyedévente átfutok, hogy ne csak túléljük a válságot, hanem növekedjünk belőle

A mostani gazdasági helyzet nem a túlélésről szól. Hanem arról, hogy végre megtanulj nyereségesen működni – a marketingedben is.

forbes tasnádi ádám üzletember
index tasnádi ádám

Az a helyzet, hogy amikor nyakig ér a sz*r, akkor kell igazán jól legózni a céggel. De hát nyugodt vizeken nem születnek jó tengerészek, nem igaz? 😉 

Ilyenkor át kell gondolni minden építőelemet, ahhoz, hogy folytatódhasson a növekedés. Az egyszerűség kedvéért osszuk kétfelé ezeket az építőelemeket.

Bevételi oldal, amik hozzák és a költségek, amik lefogják a pénzt. A növekedéshez látszólag elég az előbbit nyomni (több marketing, jobb értékesítés), de a rendszer fenntarthatóságához kelleni fog előbb-utóbb (válságban inkább előbb), hogy a kimenő oldalon is rend legyen. Különben csak a bevételed nő (egy ideig!), jobb esetben az eredmény, de a bankszámlád nem fogja követni vagy csak csiga lassan.

Ennek az lesz a vége, hogy a növekedés felemészti a tőkét. Ez nem csak megakasztja a folytatást, de cash flow gondokat is fog rövidesen eredményezni. Nyomod a gázpedált, de az üzemanyag kifogy.

Na, ez most nem fér bele.

Most rendszeresen meg kell vizsgálnod, hogyan lehet a bevételi oldalt nyomni (jobb marketing, értékesítés), de azt is, hogyan kontrollálhatod és optimalizálhatod jobban a másikat.

Itt van példának 5 kérdés az én „válságból növekedést építő” csekklistámról, hogy lásd nem bullshit, hanem komoly, átvilágító és szembesítő kérdések vannak benne.

Ez az 5 kérdés nem tanács – hanem tükör.
Mert aki most jól számol, az fog később nyerni.

Most állj meg egy pillanatra. Ne válaszolj senkinek.

Ne csekkold az e-mailt. A teló is maradjon a másik szobában.

Ez nem egy „érdemes lenne átgondolni” típusú lista.
Ez az az 5 perc, amikor nem a cégedben dolgozol – hanem a cégeden. Magadért.

Minden kérdésre szánj 1 percet. Nem több, nem kevesebb.


5 perc. Brutális tisztánlátás.


Többet fog érni, mint 3 új ajánlatkérés vagy 27 beérkező válasz.

Mehet?

Akkor hajrá! Ja és légy őszinte magadhoz!

1. Tudod mekkora bevételre és árrésre van szükséged ahhoz, hogy meglegyen a tervezett növekedésed? Ezt hogyan fogjátok behozni a cégbe?

Lehetővé teszi ezt a növekedést a mostani üzleti modelled (vevőszerző rendszer, ajánlatok, árképzés, termékek stb.)? Vagy csak költötök és ég el a tőke?

2. Mennyibe kerül egy vevő megszerzése és ő mennyi pénzt hoz be évente?

Mi az maximum összeg, amennyiért egy vevőt szerezhet a marketing/értékesítés? Elmentek-e eddig a növekedési sebesség kimaxolása miatt? Mi lenne az a maximum összeg, amennyit ez a vevő elkölthetne nálatok egy évben és mi kellene hozzá? Ennek a kettőnek milyen az aránya egymáshoz képest?

3. Mennyi eredményt termel a cég havonta és mi lesz év végén, ha ez folytatódik?

A forecast és a kontroll a lényeg. Akár az a célod, hogy nullszaldósan piacot szerezz maxon pörgetve a növekedést, akár a 15% EBITDA termelés, a lényeg, hogy kézben tartod-e a dolgot. Meglesz a cél, ha ez így megy tovább?

4. Ha holnap 15%-kal csökkenne a bevételed, pontosan tudod, hogy mit vágnál meg először és mit nem szabadna?

Mi az az egy termék vagy költség, amit ha azonnal megszüntetnél, nőne a profitod tőle? Mi az, aminek a megvágása csak nehezebb helyzetbe hozna? Van többlépéses válságstratégiád arra az esetre, ha fokozódna a vihar?

5. Hogyan lehetne még több pénz a bankszámlán?

Igazán biztonságban akkor lehetsz, ha nem csak bevétel és eredmény jön, hanem optimalizált a cash flow is, így a jó működést a bankszámlán is látod. Hogyan tudsz javítani a fizetési határidőkön, készletmenedzsmenten stb?

Jöhet a teljes csekklista?

A maradék 5 kérdést csak akkor mutatom meg, ha tényleg érdekel a céged növekedése.

Tavaly az egyik cégemmel (Redy) 75%-ot nőttünk (+110M Ft) válság alatt, pusztán azért, mert újjáépítettük a marketingrendszert. Ezt az esettanulmányt is elküldöm az e-mailben. Elmondom benne, hogy mi az a 3 vakfolt a marketingben, ami nem csak, hogy mindig megakasztja a növekedést, de hogy ledarálja miatta a pénzed a marketing, az tuti. Jöhet?

Spoiler:
– Nem csináltunk új TikTok profilt.
– Nem kértünk influencert, hogy máshogy fogja a terméket.
– És nem arról vitáztunk, hogy legyen-e felirat a poszt bal alsó sarkában.

Elárulom, tök más számít.

Ha szeretnéd látni a +5 kérdést és a Redy-esettanulmányt, írd be az e-mail címed, és küldöm pár percen belül.

🚀 Ha te is szintet lépnél, ez kell neked: Scaling Room.

Jöhet melléd egy Forbes listás növekedési szakértő (én), aki már épített többszáz milliós céget, ismeri a milliárdos forgalmi szintet és személyre szabottan segít? Annyit, amennyit szeretnél: utat mutat, együtt csinálja veled vagy megcsinálja neked.

Ha igen, akkor az első lépés egy 30 perces INGYENES cégelemzés, ahol átnézzük, hol csúszik szét a növekedésed – és mit lehetne felépíteni helyette.

Kinek való?

Annak, aki:

– érzi, hogy túl sokat dolgozik, de kevésbé nő a cég,

– nem látja, mit hoz a marketing valójában,

– vagy csak végre egy olyan rendszert akar, ami nem őt égeti el, hanem az üzletet építi.

Kattints a lenti gombra, nézd meg a részleteket, és ha betalál, jelentkezz a cégelemzésre. ⚠️ Összesen 3 új projektre van kapacitásom ⏰ július 31-ig tudsz jelentkezni!

Nincs bullshit. Csak egy Forbes-listás vállalkozó, aki segít neked felépíteni azt, amit most még csak görgetsz magad előtt.