A csekklista, amin csak az a cégvezető mer átmenni, aki valóban növekedni akar

Én magam is félévente átnézem, mert ha beleragadok a napi működésbe, elúszik a növekedési fókusz.

forbes tasnádi ádám üzletember
index tasnádi ádám

Nem az időhiány a legnagyobb akadályod. Hanem az, ha rossz kérdésekre keresel választ – vagy jó válaszokat adsz, csak épp lényegtelen dolgokra, mert nem jó helyen van a fókuszod.

Itt van például a növekedés témája. Kevesen tudják, hogy mitől nő egy cég, azt meg még kevesebben, hogy hogyan.

A marketing is csak akkor épít növekedést, ha mögötte ott a vevőszerző rendszer és a megfelelő üzleti modell.

 

Itt van példának 5 kérdés az én növekedési fókusztartó csekklistámról, hogy lásd nem bullshit, hanem komoly, átvilágító és szembesítő kérdések vannak benne.

Ez az 5 kérdés nem tanács – hanem tükör.
Hogy ne csak működjön a céged. Hanem tényleg növekedjen is.

Most állj meg egy pillanatra. Ne válaszolj senkinek.

Ne csekkold az e-mailt. A teló is maradjon a másik szobában.

Ez nem egy „érdemes lenne átgondolni” típusú lista.
Ez az az 5 perc, amikor nem a cégedben dolgozol – hanem a cégeden. Magadért.

Minden kérdésre szánj 1 percet. Nem több, nem kevesebb.


5 perc. Brutális tisztánlátás.


Többet fog érni, mint 3 új ajánlatkérés vagy 27 beérkező válasz.

Mehet?

Akkor hajrá! Ja és légy őszinte magadhoz!

1. Van olyan heti ritmusod, ahol a növekedésről gondolkodsz – nem az operatív tűzoltásról? Hány órát dolgozol hetente a cégen, nem pedig a cégben?

A sikeres CEO-k az idejük legalább 50%-ban a cégükön dolgoznak, nem pedig a cégben.

2. Tudod, honnan jön a következő bevételi duplázásod – vagy csak reméled, hogy „jön majd valahogy”?

Mekkora növekedést tesz lehetővé a mostani üzleti modelled? Vagy csak költötök és ég el a tőke?

3. Melyik döntésed hozta a legtöbb növekedést az elmúlt 6 hónapban? És melyik csak elvitt 3 hetet az életedből?

Figyeld a mintázatot és vond le a következtetéseket!

4. Ha holnap eladnád a céged, miért lenne értékes egy vevő szemében?

Ha az a válaszod, hogy „sokat dolgoztam vele”, akkor van egy rossz hírem. Ha exit-re építed a céget (még. hanem is akarod eladni soha), jó helyen lesz a fókuszod, mert cégeket az eredményükért, a növekedési potenciáljukért, a piaci pozíciójukért és eszközeik miatt vásárolnak meg. Ezekre kell figyelni!

5. Ha holnap eltemetnék a cégedet, mit mondanának róla az emberek, mit veszítettek el? Mi volt a létezésének „miértje” a szemükben?

Miért hiányozna a piacról? Valóban értéket adó brand és biznisz, vagy csak egy helyettesíthető tucatcég, amit másnap elfelejtenek?

Jöhet a teljes csekklista?

A maradék 5 kérdést csak akkor mutatom meg, ha tényleg érdekel a céged növekedése.

Tavaly az egyik cégemmel (Redy) 75%-ot nőttünk (+110M Ft) válság alatt, pusztán azért, mert újjáépítettük a marketingrendszert. Ezt az esettanulmányt is leírom az e-mailben. Elmondom benne, hogy mi az a 3 vakfolt a marketingben, ami nem csak mindig megakasztja a növekedést, de hogy ledarálja miatta a pénzed a marketing, az tuti. Jöhet?

Spoiler:
– Nem csináltunk új TikTok profilt.
– Nem kértünk influencert, hogy máshogy fogja a terméket.
– És nem arról vitáztunk, hogy legyen-e felirat a poszt bal alsó sarkában.

Elárulom, tök más számít.

Ha szeretnéd látni a +5 kérdést és a Redy-esettanulmányt, írd be az e-mail címed, és küldöm pár percen belül.

🚀 Ha te is szintet lépnél, ez kell neked: Scaling Room.

Jöhet melléd egy Forbes listás növekedési szakértő (én), aki már épített többszáz milliós céget, ismeri a milliárdos forgalmi szintet és személyre szabottan segít? Annyit, amennyit szeretnél: utat mutat, együtt csinálja veled vagy megcsinálja neked.

Ha igen, akkor az első lépés egy 30 perces INGYENES cégelemzés, ahol átnézzük, hol csúszik szét a növekedésed – és mit lehetne felépíteni helyette.

Kinek való?

Annak, aki:

– érzi, hogy túl sokat dolgozik, de kevésbé nő a cég,

– nem látja, mit hoz a marketing valójában,

– vagy csak végre egy olyan rendszert akar, ami nem őt égeti el, hanem az üzletet építi.

Kattints a lenti gombra, nézd meg a részleteket, és ha betalál, jelentkezz a cégelemzésre. ⚠️ Összesen 3 új projektre van kapacitásom ⏰ július 31-ig tudsz jelentkezni!

Nincs bullshit. Csak egy Forbes-listás vállalkozó, aki segít neked felépíteni azt, amit most még csak görgetsz magad előtt.